Strona główna » Dietetyczne » Zupa z botwinki z zieloną soczewicą

Zupa z botwinki z zieloną soczewicą


botwinka z soczewicą

Składniki:

  • 1,5 litra wywaru warzywnego lub warzywno mięsnego
  • szklanka soczewicy
  • 1 duży pęczek botwniki
  • 2 duże marchewki
  • średnia cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 3 łyżki oleju
  • sól
  • pieprz
  • ewentualnie śmietana lub jogurt naturalny

Warzywa myjemy i obieramy. Siekamy czosnek i cebulę. W dużym garnku rozgrzewamy olej i dodajemy cebulę i czosnek. Marchew kroimy w cienkie plastry lub kostkę i również smażymy. Dodajemy przepłukaną soczewicę. Smażymy przez kilka minut. Wlewamy bulion. Dodajemy posiekaną botwinę. Całość gotujemy do miękkości warzyw. Doprawiamy do smaku. Podajemy ze śmietaną lub jogurtem naturalnym.

Smacznego!

b z soczewicą

6 thoughts on “Zupa z botwinki z zieloną soczewicą

  1. Dzięki wielkie za taki świetny i nowatorski przepis na botwinkę. Surowca mam sporo i właśnie zastanawiałam się co z nim zrobić żeby zutylizować i to ze smakiem botwinkę. Znalazłam ten przepis i wiem, że mam to czego szukałam 🙂

  2. Pingback: Zupa z botwinki z zieloną soczewicą | Przepisy na ?

Skomentuj

