Bułeczki jaglane


jaglane bułeczki

Kochani dzisiaj mam dla Was przepis na pyszne, domowe, jaglane bułeczki. Piekłam je już w obu wersjach (z glutenem i bez).

Bułeczki bezglutenowe nie będą tak puszyste (specyfika wypieków bezglutenowych) jak te z dodatkiem mąki pszennej, ale równie smaczne:)

Na zdjęciach wersja z glutenem.

Składniki:

  • 450 g bezglutenowej mąki jaglanej lub pszennej chlebowej
  • 200 g ugotowanej kaszy jaglanej
  • 1,5 łyżeczki suszonych drożdży
  • około 300 ml letniej wody
  • łyżeczka soli
  • 0,5 łyżeczki cukru   bułeczki jaglane

Mąkę mieszamy z ugotowaną (przestudzoną) kaszą jaglaną. Dodajemy drożdże, sól i cukier.

Powoli dolewamy wodę, kontrolując jej ilość. Ciasto nie może być zbyt płynne.

Zagniatamy przez kilka minut. Zakrywamy ściereczką i odstawiamy w ciepłe miejsce do wyrośnięcia na minimum godzinę.

Podrośnięte ciasto dzielimy na 6 części, formujemy bułeczki. Przekładamy na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia, przykrywamy ściereczką i pozostawiamy do wyrośnięcia na kolejną godzinę.

Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 200 stopni przez 20 minut.

Smacznego!

 

bułki jaglane

 

16 thoughts on “Bułeczki jaglane

  1. Witam dzisiaj robiłam te bułeczki ale ciasto zrobiło mi się lejące po tym jak zostawiłam je do wyrośnięcia . Może jakieś rady ponieważ chce spróbować jeszcze raz .Dziękuję za podpowiedz

    • Na jaki rodzaj bułek, się Pani zdecydowała? Jedyne co przychodzi mi do głowy to za duża ilość wody, dodana podczas wyrabiania ciasta. Przyczyną może być również zbyt krótki czas wyrabiania ciasta. Proponuje również zwrócić uwagę na miejsce w którym rośnie ciasto. Drożdżowe nie lubi przeciągu:) Mam nadzieje, że za drugim razem już będzie wszystko dobrze! Udanych wypieków 🙂 Pozdrawiam!

      • Bułki jaglane . Dolałam tylko 220ml wody i ciasto okryłam ściereczką i kocem . Może kaszę ugotowałam źle nie tak na sypko . Proszę odpisać mi jak Pani gotuję tą kaszę . Dziękuję pozdrawiam

      • Zazwyczaj gotuje od razu większą ilość kaszy. Szklankę kaszy przelewem dużą ilością wrzątku. Następnie przepukuję jeszcze zimną wodą. W garnku gotuję 2szklanki wody. Do wrzątku wrzucam kasze. Kasze gotuję pod przykryciem na małym ogniu do miękkości. Po ugotowaniu bardzo dokładnie studzimy kasze.

  2. Pingback: Bułeczki jaglane | Przepisy na ?

  3. nie posiadam wagi… ile to jest 200g ugotowanej jaglanki- szklanka? Albo z jakiej ilości suchej trzeba gotować, aby było 200g po ugotowaniu? Będę wdzęczna za info:)

Skomentuj

