Strona główna » Dietetyczne » Czekoladowe ciasto z białej fasoli (dietetyczne i bezglutenowe)

Czekoladowe ciasto z białej fasoli (dietetyczne i bezglutenowe)


czekoladw z fas

Kilka dni temu moja koleżanka opowiedziała mi o swoim wypieku. Było to ciasto z fasoli. Ciasto z fasoli? Czekoladowe? Pomyślałam, że to nie może dobrze smakować. Madzia rozbudziła moją ciekawość kulinarną i po prostu musiałam spróbować:)

Mniej więcej znałam skład, pokombinowałam nad proporcjami i powstało naprawdę pyszne, dietetyczne, zdrowe i bezglutenowe ciasto.

Idealne na tych, którzy są na diecie, a mają ochotę na deser:)

Ciasto jest bardzo pożywne, jednak od razu uprzedzam, że nie jest to „słodki wypiek”:)

Spróbujecie?

Składniki:

  • 350 g białej fasoli z puszki
  • 5 łyżek naturalnego jogurtu
  • 4 jajka
  • 8 łyżek cukru z brzozy
  • 4 czubate łyżki ciemnego kakao
  • łyżeczka sody
  • cukier puder   czekoladowe z fasoli

Białka oddzielamy od żółtek. Przepłukaną fasolę, żółtka i jogurt naturalny blendujemy na gładką masę.

Białka ubijamy na sztywną pianę. Do zmiksowanej masy z fasoli dodajemy przesiane kakao, cukier, sodę. Delikatnie mieszamy całość.

Dodajemy ubite białka i bardzo delikatnie łączymy z masą.

Ciasto przekładamy do wyłożonej papierem do pieczenia keksówki.

Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180 stopni około 35 minut, do ” suchego patyczka”. Studzimy.

Możemy z wierzchu posypać cukrem pudrem.

Smacznego!

 

fasolakkaa

 

czekoladowe z fasoli1

 

 

12 thoughts on “Czekoladowe ciasto z białej fasoli (dietetyczne i bezglutenowe)

  1. Czy mozna upiec takie ciasto w maszynie do chleba? Oczywiscie po wymieszaniu juz wszystkich skladnikow na programie „pieczenie”. Prosze o odpowiedz. Dziekuje.

    • Szczerze mówiąc nie mam pojęcia. Ja nie posiadam takiej maszyny, nigdy też nie piekłam w takim urządzeniu. Nie chciałabym wprowadzić w błąd, ale może warto spróbować:) Mam nadzieje, że się uda:) Pozdrawiam serdecznie!

  2. Świetne 🙂 chętnie bym spróbowała ale mam jeszcze przepis na ciasto z czerwoną fasolą i muszę je najpierw upiec żeby ciocia, która mi dała przepis, nie obraziła 🙂

Skomentuj

