Strona główna » Dietetyczne » Domowa granola

Domowa granola


granola

Często jest tak, że brakuje czasu i ochoty na przygotowanie pysznego, pożywnego, dającego energię na cały dzień śniadania. Ja w takich sytuacjach jestem spokojna, zawsze mam zapas domowej granoli. Dodaję ciepło mleko lub jogurt naturalny i śniadanie gotowe!:)

Podaję Wam przepis na moją ulubioną mieszankę smakową, ale oczywiście z dodatkami można dowolnie eksperymentować:)

Dobrego dnia!

Składniki na duży pojemnik:

  • 1 szklanka płatków owsianych
  • 0,5 szklanki płatków migdałowych
  • 0,5 szklanki ziaren słonecznika
  • 0,5 szklanki wiórek kokosowych
  • szklanka orzechów (migdały, włoskie, nerkowca, laskowe)
  • 0,5 szklanki suszonej żurawiny
  • 0,5 szklanki suszonej papaji
  • 4 łyżki płynnego miodu
  • łyżeczka cynamonu granola domowa

Orzechy siekamy. Do dużego naczynia wrzucamy płatki owsiane, płatki migdałowe, słonecznik, wiórki kokosowe, siekane orzechy, żurawinę, papaję. Dodajemy cynamon i miód.

Całość dokładnie mieszamy.

Wykładamy równomiernie na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia.

Wkładamy do piekarnika nagrzanego do 170 stopni, pieczemy około 15 minut. Co kilka minut mieszając.

Studzimy i przekładamy do szczelnie zamkniętego pojemnika.

Podajemy z mlekiem, jogurtem lub świeżymi owocami.

Smacznego!

iosjosii

domowa granolak

6 thoughts on “Domowa granola

  1. bardzo lubię domową granolę, mam w niej tylko te składniki, które uwielbiam 😀
    Ale robię ją dość rzadko, bo i jadam rzadko..

    Twoja kompozycja przypadła mi do gustu, mm:)

Skomentuj

