Strona główna » Przepisy » Tort tiramisu (biszkopt rzucany)

Tort tiramisu (biszkopt rzucany)


3

Mój mąż świętował wczoraj  swoje urodziny. Pomysłów na urodzinowy tort było wiele. Ostatecznie zdecydowałam się na tort tiramisu. To jego ulubiony deser. Połączenie kawy i słodkości:)

Od dłuższego czasu chciałam, również wypróbować przepis na biszkopt rzucany. Bardzo bałam się tego przepisu. Biszkopt bez proszku do pieczenia i do tego ten rzut ciastem:) Pomyślałam, że to nie może się udać!

Ciekawość zwyciężyła…

Okazało się, że przepis jest rewelacyjny. Biszkopt nie opada, a rzucanie ciastem to świetna zabawa:)

Składniki na biszkopt (forma 22 cm):

  • 5 jajek
  • 3/4 szklanki cukru
  • 3/4 szklanki mąki pszennej
  • 1/4  szklanki mąki ziemniaczanej

Białka oddzielamy od żółtek. Ubijamy na sztywną pianę. Pod koniec ubijania dodajemy stopniowo cukier.

Dodajemy po jednym żółtku, dalej miksując na małych obrotach.

Łączymy mąki, przesiewamy i dodajemy do masy. Delikatnie mieszamy za pomocą łopatki.

Dno tortownicy wykładamy papierem do pieczenia. Boków blaszki niczym nie smarujemy. Wylewamy ciasto.

Pieczemy w temperaturze 170 stopni około 40 minut. Do suchego patyczka.

Gorące ciasto wyciągamy z piekarnika i z wysokości pół metra opuszczamy w formie na podłogę.

Odstawiamy do piekarnika, drzwiczki pozostawiamy uchylone. Studzimy.

Wyciągamy z formy, kroimy na 3 części.

biszkopt

Składniki do nasączenia blatów:

  • 160 ml kawy espresso (ostudzonej)
  • 80 ml likieru kawowego

Wszystkie składniki połączyć.

Składniki na masę:

  • 500 g serka mascarpone
  • 400 g śmietany kremówki
  • 100 g cukru pudru       2

+100 g startej gorzkiej czekolady

Dobrze schłodzoną śmietanę ubijamy na sztywno, pod koniec ubijania dodajemy cukier puder.

Dodajemy serek i bardzo delikatnie miksujemy.

Do masy dodajemy połowę startej czekolady. Delikatnie mieszamy łopatką.

Wykonanie:

Na dnie tortownicy układamy blat biszkoptu. Nasączamy go 1/3 mieszanki kawy i likieru.

Wykładamy 1/3 masy mascarpone. Układamy kolejny blat, nasączamy, układamy masę.

Układamy ostatni blat. Cały tort dekorujemy masą. Wierzch ciasta posypujemy czekoladą.

Chłodzimy przez kilka godzin w lodówce.

Smacznego!

tort tiramisu

Źródło: Moje Wypieki

11 thoughts on “Tort tiramisu (biszkopt rzucany)

  1. Mąż musiał być zachwycony takim pięknym tortem:) nigdy nie robiłam tortu tiramisu-aż wstyd się przyznać a podejrzewam że jest pyszny. Ten rzucany biszkopt jest mega interesujący- też bym się bała choć ciekawość pozwoli mi spróbować przy najbliższej okazji:)

  2. Robiłam już ten tort kiedyś – również na urodziny męża. Był przepyszny 🙂 A przepis na biszkopt rzucany na stałe zadomowił się w mojej kuchni. Jest rewelacyjny 🙂 Tylko mąż dziwnie na mnie patrzy, kiedy tak rzucam ciastem 😉

Skomentuj

