Strona główna » Owoce » Alzacka tarta z jabłkami

Alzacka tarta z jabłkami


4

Ostatnio pogoda nie nastraja optymistycznie. Zimno, ciemno, pada. Najchętniej nie wychodziłabym z łóżka, ale na szczęście mam dla kogo wstawać:)

Jestem taka dumna z mojej córeczki. Pewnie, każda mama tak ma, że jej dziecko jest najpiękniejsze i najmądrzejsze, ale Pola właśnie taka jest:) Ma już dwa piękne ząbki, jest pogoda, wesoła, dużo się śmieje:)

Nic więcej do szczęścia mi nie trzeba!

W weekend miały powstać rogale marcińskie, ale z różnych względów nie było to możliwe. Może za rok się uda:)

W kuchni samotnie leżały kwaskowe renety, szkoda mi ich było i tak powstała cudowna tarta:)

3Składniki na spód:

  • 250 g mąki pszennej
  • 1 jajko
  • 125 g zimnego masła
  • 2 łyżki kwaśnej śmietany
  • szczypta soli

Mąkę przesiewamy do miski. Wbijamy jajko. Mieszamy. Dodajemy masło, sól, śmietanę. Zagniatamy ciasto.

Okrągłą formę do tart, wylepiamy ciastem.

Nagrzewamy piekarnik do 200 stopni.

Spód nakłuwamy widelcem, pieczemy około 10 minut. Ciasto powinno się delikatnie zarumienić.

W tym czasie przygotować nadzienie.    1

Składniki na nadzienie:

  • 0,5 kilograma kwaśnych jabłek
  • 50 g mąki pszennej
  • 2 jajka
  • 100 g cukru
  • 170 g jogurtu naturalnego
  • 1 łyżeczka esencji waniliowej

Jabłka myjemy, obieramy, kroimy w plasterki.

Jajka miksujemy z cukrem, jogurtem, mąką i esencją na gładką masę.

Na podpieczonym spodzie układamy jabłka w okrąg. Polewamy masą jogurtową. Wstawiamy do piekarnika i pieczemy około 40 minut.

Smacznego!

2

 

Inspiracja zaczerpnięta z książki „Ciasta. Bajeczne słodkie, owocowe i niepowtarzalne”

18 thoughts on “Alzacka tarta z jabłkami

  1. Pyszna tarta:) to moje smaki:) jabłka zawsze można ciekawie, prosto a przedweszytkim smacznie wykorzystać:) też tak mam z moim synkiem że jest dla mnie naj naj naj:) Mój ma 1,5 roku a ile ma Twoja Pola? Też miałam w planie robić w tym roku rogale ale Wiktorek nie pozwolił mi się dobrze skupić na tym zadaniu i też odpuściłam:)

Skomentuj

