Strona główna » Przepisy » Ciasto murzynek – smak dzieciństwa

Ciasto murzynek – smak dzieciństwa


murzynek3

Nie znam nikogo, kto nie jadłby murzynka:)

Cudowne czekoladowe, pieczone przez mamę i babcię ciasto…

Moje ukochane!

Ostatnio wspominałam okres dzieciństwa i jednym z wielu kulinarnych wspomnień, był właśnie murzynek.

Po prostu musiałam go upiec!

A mój łasuch jaki był szczęśliwy!:)

Składniki:

  • 250 g masła
  • 25 g gorzkiego kakao
  • 250 g cukru
  • 5 łyżek mleka
  • 3 jajka
  • 200 g mąki pszennej
  • łyżka waniliowego cukru
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • masło + bułka tarta do formy   murzynek2

Masło rozpuszczamy w garnku. Dodajemy cukier, kakao i mleko.

Mieszamy i nadal podgrzewamy, aż wszystkie składniki się połączą.

Gotujemy na małym ogniu, przez kilka minut.

Z przygotowanej masy, odlewamy pół szklanki. Resztę studzimy.

Jajka oddzielamy od żółtek.

Białka ubijamy na sztywną pianę z dodatkiem soli i cukru waniliowego.

Do przestudzonej czekoladowej masy, dodajemy żółtka, przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia, miksujemy całość.

Do masy dodajemy ubite białka i delikatnie mieszamy łopatką.

Ciasto przekładamy do keksówki wysmarowanej masłem i obsypanej bułką tartą.

Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180 stopni, przez około 50 minut.

Po upieczeniu studzimy.

Lekko podgrzaną masą czekoladową, smarujemy ciasto.

Smacznego!

murzynek4

 

 

17 thoughts on “Ciasto murzynek – smak dzieciństwa

  1. Znalazłam przez przypadek a robie już od dwóch lat ☺. Mój mąż 8 synek go uwielbiają więc króluje co najmniej raz w miesiącu. Dziękuję za przepis😀. Pozdrawia

  2. Ciasta czekoladowe mogłabym jeść codziennie, chyba nigdy mi się nie znudzą, po obejrzeniu zdjęć do tego przepisu ponownie nabrałam ochoty na ciacho z dodatkiem mojego ulubionego składnika w kuchni czyli kakao. 🙂

Skomentuj

