Strona główna » Babeczki » Sernikowe babeczki

Sernikowe babeczki


1 sernikowa babeczka

Lubicie sernik? Ja – bardzo!

Szukałam alternatywy dla klasycznego ciasta, krojonego w kostkę i tak narodził się pomysł na sernikowe babeczki z konfiturą:)

Składniki:

  • 400 g mielonego twarogu
  • 50 g masła
  • 5 łyżek mąki
  • 0,5 szklanki brązowego cukru
  • 5 jajek
  • 1 budyń waniliowy
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczeniababeczka sernikowa
  • konfitura

Składniki powinny mieć temperaturę pokojową.

Białka oddzielamy od żółtek. Masło ucieramy z cukrem. Dodajemy po jednym żółtku, ucierając. Kolejno dodajemy po jednej łyżce twarogu.

Otrzymaną masę łączymy z mąką, budyniem w proszku i proszkiem do pieczenia. Delikatnie mieszamy łopatką do ciasta.

Biała ubijamy na sztywną pianę i dodajemy do masy, delikatnie mieszamy.

Ciasto przekładamy do foremek, do 3/4 wysokości. Pieczemy w temperaturze 180 stopni, przez około 30 minut.

Studzimy. Posypujemy cukrem pudrem.

Podajemy z ulubioną konfiturą, u mnie wiśniowa i porzeczkowa.

Smacznego!

sernikowe babeczki

2sernikowa

11 thoughts on “Sernikowe babeczki

  1. hmm.. lubi serniki, lubię muffiny, ale tego połączenia jeszcze nie znałam..
    Na początku pomyślałam, że mogą być duszące, ale zobaczyłam, że dodałaś konfiturę i moje obawy zniknęły 🙂
    Muszą być nieziemskie 🙂

Skomentuj

