Strona główna » Dietetyczne » Ryż z jabłkami

Ryż z jabłkami


z jabłkami

Ryż z jabłkami, to smak mojego dzieciństwa:)

Pamiętam jak babcia mi go przygotowywała. Teraz, też się nim zajadam, głównie dlatego, że to bezpieczna potrawa dla mamy karmiącej:)

Dla mnie to fajny pomysł na śniadanie, kolację lub deser:)

Polecam!

Składniki:

  • 2 szklanki ryżu
  • 4 jabłka
  • ewentualnie cukier, cukier waniliowy lub cynamon
  • łyżka masła

Ryż gotujemy.

Jabłka obieramy i kroimy. Smażymy z cukrem (jeśli jabłka są kwaśne).

Do jabłek dodajemy ugotowany ryż, masło i cynamon. Całość mieszamy.

Podajemy na ciepło lub zimno:)

Smacznego!

6 thoughts on “Ryż z jabłkami

  1. Czyli jak bym chciała ryż na mleku z jabłkami to mam gotować ryż kiedy mleko się zagotuje i od momentu zagotowania wsypać ryż i gotować w mleku 10 min ? i następnie przelać do miski i dodać do niego uprażone jabłka z cukrem ? I czy mam dodać cukier do ryżu podczas gotowania na mleku ?

    • Proszę zagotować mleko i wsypać ryż. Gotować 10 minut. Mieszać, ryż moze sie przypalić.
      W mojej ocenie nie ma potrzeby dodawania cukru. Nir wiem jakie są Pani preferencje smakowe, ja osobiście nie lubię przeslodzonych potraw. Takze uważam, że cukier do prazonych jabłek wystarczy. W razie czego można po przygotowaniu potrawy doslodzic do smaku.

      Jabłka uprazyc na maśle i połączyć później z ugotowanym ryżem.

    • Dzień dobry,

      To zależy dla kogo przygotowuje Pani potrawę. Jeśli dla malucha, to proponuję wybrać słodką odmianę jabłek (ligol,lobo,grójeckie) i wtedy całkowicie pominąć cukier. Dla starszych dzieci można dodać odrobinę miodu. Jeśli potrawa ma być dla osoby dorosłej to jakieś 2 łyżki cukru(taka moja subiektywna propozycja) na podana ilość składników w przepisie. Do ryżu nie dodaje cukru podczas gotowania. Życzę smacznego:)
      Pozdrawiam

      • Ok , czyli soli też nie dodawać do ryżu ? i czy ma Pani też może przepis na ryż na mleku ?

      • Przepraszam, że odpisuję z opóźnieniem, ale nie miałam dostępu do internetu.
        Szczyptę soli można dodać do smaku.
        Jeśli chodzi o gotowanie ryżu na mleku czy na wodzie, to zasada jest taka: 1 szklanka ryżu na 2 szklanki mleka lub wody. Do takiego ryżu można dodać również ziarna laski wanilii lub 1 łyżkę cukru waniliowego i cynamon do smaku 🙂
        Czas gotowania ryżu uzależniony jest od rodzaju ryżu – biały ryż 10 minut, brązowy około 40 minut. Co jakiś czas mieszamy, ryż szybko wchłania płyn.

Skomentuj

