Strona główna » Przepisy » Babka jogurtowa

Babka jogurtowa


bez kawałka

To moja pierwsza babka:)

Do tej pory, nie miałam okazji piec tego ciasta. Postanowiłam skorzystać z przepisu Nigelli Lowson. Wiedziałam, że musi się udać:)

I nie zawiodłam się. Babka pachnie cudownie, jest prosta w przygotowaniu, puszysta i kremowa.

A najlepsze jest to, że przepis opiera się na jednej miarce – miarce 1 kubeczka po jogurcie naturalnym.

Polecam!

Składniki:

  • 3 jajka
  • 1 mały jogurt naturalny
  • 2 opakowania po jogurcie mąki pszennej
  • 1 opakowanie po jogurcie mąki ziemniaczanej
  • 2 opakowania po jogurcie cukru
  • 1 opakowanie po jogurcie oleju
  • skórka z połowy cytryny
  • 2 łyżeczki ekstraktu z waniliibabka 222

Białka oddzielamy od żółtek. Ubijamy ze szczyptą soli, na sztywną pianę. Żółtka, miksujemy z cukrem i jogurtem. Powoli dodajemy olej, ekstrakt z wanilii i skórkę z cytryny.

Dodajemy mąkę pszenną i ziemniaczaną. Całość łączymy za pomocą łopatki. Delikatnie mieszając, dodajemy białka.

Formę na ciasto, smarujemy tłuszczem, przelewamy ciasto i pieczemy w piekarniku w temperaturze 180 stopni, przez 30-35 minut. Za pomocą drewnianego patyczka, sprawdzamy czy ciasto jest upieczone. Suchy oznacza, że ciasto jest gotowe:)

Smacznego!

7 thoughts on “Babka jogurtowa

    • Ten przepis pochodzi z książki Nigelli „Nigellissima” i zawiera zarówno mąkę pszenną jak i ziemniaczaną. Z tego przepisu, babka zawsze się udawała. Przykro mi, że Pani się nie udało. Proszę wypróbować ten przepis. Mam nadzieję, że tym razem będzie lepiej:) Mimo wszystko, dziękuje za odwiedziny i zapraszam częściej:) Pozdrawiam serdecznie!

  1. Ja tez mam przepis na ta babke z programu Nigeli w brytyjskiej telewizji, jednak w tym przepisie jest tylko 1kubek jogurtowy maki ziemniaczanej, nie ma natomiast maki pszennej.Wlasnie pieke ta babke bez maki pszennej pierwszy raz i ciekawa jestem jak wyjdzie?
    Pieknie wyrosla i jest puszysta i lekka.

  2. Matko i córko! Myślenie nie boli!!!Ten komentarz do „Babki” Przepis sprawdziłam i jest OK. Olej w wypiekach powoduje , że ciasto nie wysycha tak szybko. Jak dobrze, że jest internet. Pomimo, że mam swoje lata ( 59) to chętnie korzystam z przepisów młodego pokolenia. Dziękuję

  3. co to znaczy; mąki np. 2 opakowania po jogurcie??? przecież opakowania są różnej pojemności. Chyba głupszego przepisu nie czytałam, a babka może być dobra…tylko ten przepis…

    • To nie jest mój autorski przepis. Skorzystałam z przepisu Nigelli Lowson. Moim zdaniem, jasno zaznaczyłam w przepisie, że chodzi o opakowanie po małym kubeczku jogurtu naturalnego. Kilka osób korzystało z tego przepisu i nikt wczesniej nie zgłaszał podobnych problemów. Mimo wszystko, polecam wypróbowanie przepisu. Pozdrawiam:)

Skomentuj

