Strona główna » Przepisy » Śmietanowiec

Śmietanowiec


smietanowiec

Przepis na to ciasto, miałam od dawna, jednak nigdy nie miałam okazji go wypróbować.

Okazało się, że ciasto jest delikatne i warte przygotowania:)

I jak szybko znika!

Składniki na kruche ciasto:

  • 2,5 szklanki mąki
  • 0,5 szklanki kakao
  • 0,5 szklanki cukru
  • 1 cukier waniliowy
  • 6 żółtek
  • 1 margaryna
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia

Składniki na ciasto kruche połączyć i zagnieść. Wstawić do lodówki na 30-40 minut.

Składniki na masę śmietanową:

  • 6 białek
  • 1 szklanka cukru
  • 3  kwaśne śmietany 18% po 400 ml
  • 2 budynie waniliowe

Dodatkowo:

  • puszka brzoskwiń lub ananasa

Białka ubić na sztywną pianę, dodać cukier. Wsypać 2 budynie – miksować. Wlewać po 1 śmietanie, mieszając łyżką.

2/3 ciasta odkroić i zetrzeć na blaszkę, wyłożoną papierem do pieczenia.

Na ciasto, wylać przygotowaną masę. Na wierzch poukładać owoce, pokrojone w kostkę. Zetrzeć pozostałą część ciasta.

Piec przez 45-50 minut w temperaturze 170 stopni.

smietankaSmacznego!

12 thoughts on “Śmietanowiec

  1. Ja zrobiłam ten placek i jest ok,tylko nie wiem czemu z wierzchu mi popękał…..tak ma być,czy coś źle zrobiłam?Pozdrawiam 🙂

  2. Ciasto dopiero chce zrobic. Rzeczywiście przepis nie precyzuje, ze śmietana ma być kwasna więc dziękuje za podpowiedzi w komentarzach, rownież zmarnowalabym produkty. Wyglada przesmacznie i mam nadzieje, ze w rzeczywistości takie jest.

    • Ciasto rzeczywiście jest bardzo smaczne:) Dzisiaj wprowadze zmiany w przepisie, żeby nie było już wątpliwości 🙂 Udanych wypieków! Pozdrawiam ciepło 🙂 Proszę dać znać, czy smakowało 🙂

  3. Świetnie. Podobnie jak asia z komentarza wyżej, zrobiłam krem wg. przepisu i wyszła mi ciecz. Zmarnowane produkty, tylko dlatego, że nie pomyślałaś, żeby podać w przepisie, że chodzi o kwaśną śmietanę. Boże…

    • Przykro mi, że próba przygotowania ciasta zakończyła się niepowodzeniem. Nie rozumiem jednak, pretensji dotyczących śmietany. W przepisie jest przecież zaznaczone o jaki rodzaj śmietany chodzi. Mimo wszystko mam nadzieje, że spróbuje Pani ponownie. Pozdrawiam!

  4. cos tu chyba jest nie tak!!! nie wolno tego miksowac z ta smietana?! robi sie mleko a nie krem!!! zmarnowalam tylko produkty!!! jestem zla!!! w innych przepisac pisze dodac smietane i lekko przemieszac lyzka!!!!!!!!!111

Skomentuj

